Kursus for nye ledere i friskolen om roller, ansvar og ledelse den 5. oktober i Friskolernes Hus

FRISKOLERNE inviterer nye ledere i friskolen til kursusdag i Friskolernes Hus. Dagen sætter fokus på dig og de mange roller, du har som ny leder. Kurset er gratis, men kræver tilmelding.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
22.08.22

Velkommen i foreningen - og tillykke med dit nye job, eller nye funktion.
Som leder på en friskole er der mange kasketter at holde styr på, og man kan let blive i tvivl om hvilken, der passer til dagen og til opgaven.

På dette nye kursus samler vi en gruppe nyere ledere og kombinerer oplæg med debat og erfaringsudveksling. Måske er der endda en ny sparringspartner, hvis du har lyst til det, hvem ved?

Vi har samlet en række emner, som vi mener er relevante for dig, der enten er ny eller nyere leder:

• Overordnet vs. daglig ledelse
  • Samarbejdet med bestyrelsen
  • Skolelederen som kollega
  • Frihed: Muligheder & dilemmaer

Har du selv emner, du synes vi skal tage op, er du velkommen til at skrive til os.

Vi håber, at du vil afsætte tid til en formiddag med andre ledere, hvor du udover at få faglige input og samtidig er med til at udvikle en ny kursusrække for FRISKOLERNEs medlemmer.

Læs mere om kursusdagen her

Venlig hilsen,
Jakob Ringgaard og Vibeke Helms, konsulenter i Friskolernes Hus