Hvert år er der frist for anmeldelse af nye friskoleinitiativer (eller en afdeling under en friskole) den 15. august. Som noget nyt skal initiativkredsen også huske at sende en e-mail til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet på ttsikkermail(at)stukuvm.dk med oplysning om, at man ønsker at ansøge om godkendelse af skole- eller afdelingsinitiativet med henblik på at starte skolevirksomhed fra og med skoleåret 2021/2022.
Der skal angives en e-mailadresse og telefonnummer på den kontaktperson, som styrelsen kan koordinere det personlige fremmøde med.
Styrelsen vil efter modtagelsen af ovennævnte e-mail kontakte skole- eller afdelingsinitiativets kontaktperson med henblik på at aftale tid og sted for initiativkredsens personlige fremmøde, hvor initiativkredsen skal indlevere følgende materiale, jf. bekendtgørelsens § 3, stk. 1:
Samtidig med anmeldelsen indbetales 1. rate af depositum på kr. 20.000 til ministeriet.
Læs mere om de nye godkendelsesprocedurer på Børne- og undervisningsministeriets hjemmeside.
Læs mere om etablering af ny friskole