Nyt skoleår – nye lønberegningsark

FRISKOLERNEs lønberegningsark for skoleåret 2021-2022 ligger nu klar på hjemmesiden. Læs mere om lønberegneren her og find linket til download.
Af: Tove Dohn, Friskolernes Hus
02.08.21

Det er nu muligt at downloade Friskolernes lønberegningsark gældende for skoleåret 2021-2022.

Lønberegningsarkene gør det muligt via få oplysninger at udregne løn til skolens ledere, lærere/børnehaveklasseledere, pædagoger samt teknisk/administrativt personale.

Ændringer i det kommende skoleår
Pr. 1. oktober 2021 og 1. april 2022 ændres lønnen med nye reguleringsprocenter. Da disse endnu ikke er udmeldt, skal skolen selv taste disse (I de gule felter).

Herudover sker der ændringer pr. 1. april 2022:

• Børnehaveklasseledernes basisløn stiger med kr. 4.700,- (årligt grundbeløb).
    Denne stigning sker automatisk i lønberegneren.
  • BUPL:
    • Det pædagogiske personale stiger med kr. 2.000,-(årligt grundbeløb) Tillægget er afhængig af beskæftigelsesgrad og pensionsgivende.
    • Uddannede pædagoger med 10 års anciennitet stiger fra skalatrin 38 til 39.
    • Nyt månedlig tillæg til AMR på kr. 540,-(31. marts 2012 niveau)
    • Månedslønnen til praktikstuderende forhøjes med 365,-(31. marts 2012 niveau)
    • Timelønnen stiger
  • 3F:
    • Nyt løntillæg til skalatrin 21 på kr. 2.000,- i årligt grundbeløb
    • Pensionsbidraget hæves fra 14% til 14,5%
  • HK:
    • Pensionsbidraget hæves fra 15% til 16%
    • Timelønnen hæves

Herudover indføres der til ledere, lærere/børnehaveklasseledere, 3F og HK ansatte en ny seniorbonusordning fra det kalenderår, hvor den ansatte fylder 62 år. Seniorbonusordningen giver 0,8% af årslønnen, som kan konverteres til pension eller 2 betalte fridage. (NB. Samtidig med seniorbonusordningen, falder muligheden for selvbetalte seniordage i HK overenskomsten fra 5 til 3 dage).

Ændringerne i BUPL, 3F og HK overenskomsten er ændringer, som skolen selv skal taste i lønberegningsarket under 'april 2022'.

DOWNLOAD lønberegningsark for undervisere (ledere, lærere og børnehaveklasseledere) HER.

DOWNLOAD lønberegningsark for ikke-undervisere (BUPL, 3F og HK) HER.