BØRNEHØJDE - en faglig podcast til dagtilbud fra Danmarks Evalueringskultur

'BØRNEHØJDE' er en faglig podcast fra Danmarks Evalueringskultur om pædagogik og læreplan. Serien indeholder pt. to temaer samt dialogkort til den efterfølgende samtale i personalegruppen.
Af: Ole Carl Petersen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
01.12.20

Danmarks Evalueringskultur har lanceret materialet 'Børnehøjde – en faglig podcast om pædagogik og læreplan'. Foruden podcasten er der til materialet tilknyttet dialogkort, som kan anvendes i den efterfølgende drøftelse i personalegruppen.

Serien to temaer:

Tema 1: Pædagogisk læringsmiljø hele dagen (afsnit 1.1, 1.2, 1.3.)
Hvordan kan I arbejde med det pædagogiske læringsmiljø i dagens rutinesituationer, morgenstunden og eftermiddagens ydertimer? Forskere og praktikere giver deres bud i det første tema af BØRNEHØJDE.

Tema 2: Evalueringskultur (afsnit 2.1, 2.2, 2.3.)
Tillid og samarbejde, inddragelse af børns perspektiver og mål, der giver mening i hverdagen. Det er centrale elementer i en god evalueringskultur. Hør hvorfor, og hvordan I kan arbejde med det i det andet tema af BØRNEHØJDE.

I en travl hverdag kan det være rart at kunne lytte sig til forskeres og praktikeres erfaringer. Det er muligt at lytte til podcasten i din foretrukne podcast-app.

Derudover kan podcasten og dialogkortene findes HER.