Seminar: 'I skole med Grundtvig - Skal vi give børnene gråt skæg på i vuggen?'

I september inviterer Grundtvigsk Forum lærere og ledere til seminaret 'I skole med Grundtvig'.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
07.05.20

Skal vi give børnene gråt skæg på i vuggen?
Grundtvigsk Forum inviterer i september til seminaret 'I skole med Grundtvig'. Her får du mulighed for at dykke dybere ned i Grundtvigs tanker om menneske, skole og liv og forholder sig til tankerne med vores nutidige briller. Du får ikke kun få et greb om, hvad ’den grundtvig-koldske skoletradition’ er for noget. Vi vil også sætte ’det grundtvigske’ til diskussion i forhold til skolen anno 2020: Hvordan skal det formuleres i dag? Hvor er der gods at hente, hvad må kasseres eller formuleres på ny?

Læs mere om det to-dages-seminar med blandt andre Mette Sanggaard Schulz, Alexander von Oettingen, Katrine Frøkjær Baunvig, Rasmus Kolby Rahbek m.fl.

Kurset henvender sig til lærere og ledere i folkeskolen og i fri- og efterskolen. Grundtvig nybegyndere og letøvede.

Praktiske informationer:
Seminaret afholdes den 11.-12. september på Askov Højskole.
Pris: 1.800 kr. inkl. enkeltværelse.
Arrangør: Grundtvigsk Forum

Se det fulde program HER.