DEBAT PÅ JERES SKOLE OM DET DANSKE FORSVARSFORBEHOLD?

Invitér til debat om det danske forsvarsforbehold på jeres friskole i april eller maj med støtte fra FRISKOLERNE og Europanævnet.
Af: Jakob Clausager Jensen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Presse & politik
07.03.22

SÆT FOKUS PÅ EU OG DET EUROPÆISKE FÆLLESSKAB

Invitér til debat om det danske forsvarsforbehold på jeres friskole

Med tilskud fra FRISKOLERNE og Europanævnet kan I på jeres skole invitere til debat om det danske forsvarsforbehold op til folkeafstemningen den 1. juni.

FRISKOLERNE tilbyder at stå for debatten – samt finde politikerne og ordstyrer.
Som skole lægger I rammer til, inviterer og engagerer elever, skole og lokalmiljø.
I kan vælge at lave en Frirumsdebat med to politikere eller en debat med flere politikere, alt efter hvad der passer bedst hos jer.

Vælger I selv at stå for debatten, kan I få dækket udgifter for op til 5.000kr. af FRISKOLERNE.
Eneste krav for at modtage støtte er, at eleverne skal deltage, ligesom arrangementet skal være åbent for lokalsamfundet og andre interesserede.

Sådan gør I
Har I lyst til at lave en debat hos jer – eller er I nysgerrige eller har spørgsmål – så skriv hurtigst muligt til Jakob Clausager Jensen, international konsulent i FRISKOLERNE.

Aktiviteten er støttet af Europa-Nævnet.
Europa-Nævnet, som er en del af Kulturministeriet og har fokus på at skabe debat og oplysning om EU i Danmark, har bevilliget penge til Dansk Friskoleforening, så friskolerne kan gennemføre aktiviteter med fokus på EU og det europæiske fællesskab.

For yderligere information, skriv eller ring til Jakob Clausager Jensen, internationale konsulent i FRISKOLERNE, jcj(at)friskolerne.dk eller T: 22361153.