Sociale arrangementer bør aflyses den kommende tid

Anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen.
Presse & politik , Administration
21.09.20

Sundhedsstyrelsen har i dag uddybet budskaberne fra pressemødet fredag den 17. september vedrørende sociale arrangementer.

Det anbefales, at alle sociale arrangementer bør aflyses i forbindelse med dagtilbud, grundskoler, fritidstilbud, ungdomsuddannelser, videregående uddannelser o. lign. Det vil sige alle arrangementer, som primært har et socialt formål.

Der bør således ikke holdes sociale arrangementer eller arrangementer uden for almindelig skoletid fx klassefester, fælles morgenmad og lejrskoler. Anbefalingen om at aflyse sociale arrangementer gælder også private arrangementer, der ikke er arrangeret af institutionen eller skolen, som for eksempel klassefester, fælles fødselsdage, fælles forældrearrangementer, som ofte er arrangeret af forældre eller eleverne selv.

Tiltagene er foreløbig gældende til d. 4. oktober 2020.

Der kan godt afholdes aktiviteter, som har et fagligt formål inden for almindelig skoletid fx besøg på museer, gåtur i skoven mv., hvis de generelle anbefalinger om at undgå smitte kan overholdes.

Læs mere her: https://www.sst.dk/da/Nyheder/2020/Sociale-arrangementer-ifm-dagtilbud-skoler-og-andre-boer-aflyses-i-den-kommende-tid