Søg tilskud til jeres udeundervisning

Med en pulje på fem millioner målrettet børns aktiviteter og undervisning i det fri, håber Friluftsrådet at flere skoler får styrket deres udeundervisning den kommende tid.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv
18.03.21

Friluftsrådet har netop åbnet for en pulje på fem millioner målrettet lokale samarbejder, der understøtter børns aktiviteter og undervisning i det fri. Hermed håber Friluftsrådet at kunne hjælpe skoler til at rykke endnu flere og nye aktiviteter ud i naturen.

Midlerne kan bruges til at etablere samarbejder med lokale foreninger, frivilliggrupper, naturskoler, naturvejledere mv., der tilsammen kan gøre udeundervisningen endnu bedre.
Helt konkret kan midlerne fx kan være med til at dække udgifter til materialer og udstyr. Tilskuddene er på mellem 5.000 og 100.000 kr.

Fristen for at søge om tilskud fra puljen er 1. juni 2021