Gratis kurser i Europa via FRISKOLERNE og Erasmus+

Tag på gratis kursus i Europa via FRISKOLERNE og Erasmus+. Du får dækket udgifter til kursusafgift, rejse og ophold. Tilbuddet gælder både lærere, pædagoger og ledere. FRISKOLERNE hjælper gerne med ansøgning og proces.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer
14.01.22

Gratis europæiske kurser om interkulturelle kompetencer og bæredygtighed
FRISKOLERNE er blevet godkendt til at søge om midler via Erasmus+ programmet.

Det betyder, at du som ansat på en medlemsskole kan få dækket udgifterne til kurser, transport samt ophold i Europa.

FRISKOLERNE hjælper gerne med ansøgning og proces.

Vælg mellem et selvvalgt kursus eller ’Job-shadowing’ i Europa
Er du underviser kunne det fx være dig, der deltager på et engelskkursus i Belfast med andre europæiske lærere. Som pædagog kan det være du besøger en daginstitution i Finland med fokus på bæredygtighed. Eller måske du er skoleleder og har interesse i et kursus om implementering af interkulturelle kompetencer osv.

Mulighederne er mange, og måske har du selv fundet et interessant kursus eller en skole/institution, som kunne være inspirerende at besøge.

Ellers kan FRISKOLERNE være behjælpelig med at finde en skole eller daginstitution, som passer til dine ønsker og fagområder.

I kan nå det endnu
Trods en tidsfrist senere i januar, så kan det nås endnu. I binder jer ikke for noget konkret kursus endnu. Men deltagelse senere i 2022 eller 2023 kræver tilmelding nu.

Kontakt gerne Friskolernes Hus og FRISKOLERNEs internationale konsulent, Jakob Clausager Jensen på T: 62613013 eller jcj(at)friskolerne.dk

LÆS MERE HER