Skal du med på FRISKOLERNEs Erasmus+ kontaktseminar i Berlin i efteråret 2024?

Global dannelse, fredsundervisning og bæredygtige europæiske fællesskaber: FRISKOLERNE arrangerer konference og kontaktseminar i Berlin i efteråret 2024. Hvis du skal med, så skal din friskole senest 31. januar indmeldes i FRISKOLERNEs Erasmus+ konsortium.
Af: Mie Lund Hansen, Friskolernes Hus
Pædagogik & skoleliv , Kurser & arrangementer , Administration
23.01.24

Global dannelse, fredsundervisning og bæredygtige europæiske fællesskaber
Børn i dag vokser op i en verden, der i høj grad er præget af kriser. Krige i Europa og klimakrisen sætter dagsorden i medierne. En af de vigtigste opgaver som lærer er, at kunne give eleverne et håb om og en tro på, at de kan forandre verden til et bedre sted.

På FRISKOLERNEs kontaktseminar og konference d. 28.-30. oktober 2024 i Berlin får du nye perspektiver på din egen undervisning og konkrete ideer og værktøjer til at arbejde med håb i en krisetid.
Vi sætter især fokus på fredsundervisning, bæredygtig udvikling og konkrete aktiviteter, der kan skabe kontakt mellem elever i Europa.

Kontaktseminaret vil veksle imellem oplæg, workshops og netværksaktiviteter. Temaerne for oplæg/workshops vil være:

• Kulturel identitet – sprog og fællesskaber.
  • Lokalt forankrede demokratiske fællesskaber som resurse i en bæredygtig udvikling.
  • Mangfoldighed - fredelig sameksistens på trods af forskelligheder.

LÆS MEGET MERE om kontaktseminaret HER

VÆR OPMÆRKSOM PÅ:
Hvis du skal med til Berlin, skal din friskole senest 31. januar indmeldes i FRISKOLERNES Erasmus+ konsortium. Kontakt Jakob Ringgaard i Friskolernes Hus på jakob(at)friskolerne.dk eller telefon 44227926.

Læs mere om Erasmus+ mulighederne HER.