Webinarrække og planlægningskurser for helt nye skoler

FRISKOLERNE udbyder i 2024 en række webinarer og et fysisk planlægningskursus for helt nye friskoler med opstart i august 2024.
Af: Mette Marie Møller, Friskolernes Hus
Kurser & arrangementer
23.01.24

Webinarrække for skoleinitiativer med skolestart i august 2024
Med en webinarrække målrettet skoleinitiativer med opstart i august 2024 er det FRISKOLERNEs mål at ruste de nye skoleinitiativer bedst muligt til opstarten.

FRISKOLERNE tilbyder i forvejen gratis rådgivning til nye skoleinitiativer. Denne kursusrække er et supplement hertil.

Med i alt fem webinarer kommer skolerne i løbet af det næste halve år omkring emner som organisering, opgave- og ansvarsfordeling, løn og ansættelse samt arbejdstid og ferieregler med mere. På et fysisk kursus i juni kan skolerne tage hul på planlægningen af arbejdstid for ansatte i det første skoleår og få sparring fra konsulenterne i Friskolernes Hus.

Rådgivning til friskoleinitiativer
Både webinarer og det fysiske kursus er forbeholdt skoleinitiativer, der allerede har været i kontakt med konsulenterne i Friskolernes Hus.

I kursuskalenderen kan du læse mere om både webinarer og planlægningskurset i juni.

Kender du til et initiativ eller er du selv del af et, og har du spørgsmål i forbindelse med etablering af ny friskole, så kontakt konsulenterne i Friskolernes Hus på T: 62613013.